تفاوت پارکت های چوبی لمینت

برای برسی تفاوت و مزیت و ومعایب این دو ابتدا به تعریف هر کدام میپردازیم

پارکت : کفپوشی از نوع چوبی که دقیقا قسمتی برش خورده از چوب طبیعی درختان میباشد رامیگویند که طی یک فرایند در کارخانه خشک فراوری و به ابعاد مورد نظر برش میخورد و بستگی به نوع آن ممکن است در همان کارخانه رنگ فورده و به اصطلاح فنیشینگ گردد.

پارکت تمام چوب

لمینت یا پارکت لمینت : نوع ارزان پارکت میباشد تشکیل شده از لایه های مختلف فیبر چوبی و روکش طرح چوب تشکیل شده.

تفاوت های پارکت چوبی و لمینیت :
۱ – پارکت یا پارکت چوبی ساخته شده از چوب طبیعی درختان جنگل است که در کارخانه پارکت سازی خشک اشباه و فناوری میشود و مناسب برای نصب روی کف میگردد اما لمینت ساخته شده از براده های چوب بانضمام یک روکش طرح چوب میباشد که به اصطلاح hdf خوانده میشود که نوع هارد همان mdf است .

۲- به لحاظ عمر و دام پارکت چوبی داری عمری بین ۳۰ تا ۵۰ سال است و لمینیت ۵ تا ۱۵ سال .

۳ – در صورت نیاز تعمیرات پارکت چوبی کاملا قابل بازسازی و تعمیر مجدد میباشد در صورتی که لمینت را میشود فقط به صورت جایگزینی ورق های جدید به جای ورق های خراب قبلی تعمیر کرد .

۴ – در مورد حساسیت به رطوبت هر دو با شرایط خاصی در مقابل رطوبت حساس هستند و آسیب پذیر و تبلیغات بعضی از شرکت ها در مورد پارکت لمینیت ضد آب کذب محض است.

۵ – یکی از مشکلات لمینت صدایی است که به جهت راه رفتن بر روی آن ایجاد می شود. بسیاری از افرادی که از لمینت برای خانه های خود استفاده می کنند بابت صدای ناخوشایند ناشی از راه رفتن بر روی آن شکایت می کنند. با راه رفتن بر روی پارکت چوبی برخلاف لمینت صدایی فوق العاده دلنشین و لذت بخش ایجاد می شود به طوری که بسیاری از افراد از راه رفتن بر روی آن حس طبیعی بودن را به طور کامل درک می کنند.

پارکت لمینت