روش های نگه داری و مراقبت از پارکت چوبی

پارکت های چوبی بهترین پوشش برای کف بخصوص برای محیط های مسکونی میباشند اما نیاز به مرقبت و نگه داری دارند و هرچه نگهداری از پارکت بهتر انجام شود باعث طول عمر بیشتر پارکت میگردد.موارد زیر میتواند به شما برای حفظ بهتر از پارکت کف کمک کند :

۱- پارکت ها را واکس بزنید.

پارکت های چوبی با پوششی از نیم پلی استر یا اکسید آلمنیوم پوشانده شده است و با واکس زدم به موقع آنها میتوان ضمن حفظ این پوشش پارکت هایی تمیز و براق داشت.فواصل زمانی واکس زدن پارکت بستگی به میزان تردد دارد ولی معمولا سالی دوبار توصیه میشود.

۲ -از کشیدن اجسام خودداری کنید

پارکت پوششی سخت جهت کف میباشد ولی کشیدن اجسام سنگین و تیز روی آن ممکن است روی پارکت را خط و خش بیاندازد لذا اجسام و وسایل را هنگام جابجایی روی پارکت نکشید بلکه بلند کنید.

۳- رطوبت دشمن اصلی پارکت

پارکت یعنی پوششی از جنس چوب و چوب با توجه به ضریب لاندایش در مقابل رطوبت آسیب پذیر است.و باید حتی الامکان از تماس رطوبت با پارکت جلوگیری شود هنگامی که روی پارکت آب ریخت فورا آن را با دستمال خشک کنید یا هنگامی که پارکت متورم شد با ما تماس بگیرید تا قبل از خرابی بیشتر جهت تعمیر آن اقدام شود.

۴ – نسپردن کار پارکت دست افراد غیر متخصص

انجام کار پارکت یک کار تخصصی است که فقط باید به دست یک فرد متخصص که تجربه کافی(حداقل ۱۵ سال) در زمینه کار پارکت چوبی را دارد انجام شود.سپردن کار پارکت به دست نقاش رنگ کار لوله کش سرایدار و غیره کاریست که قطعا در مرحله بعدی باعث کار مجدد و هزینه بیشتر خواهد شد.